torsdag 25 juni 2009

Hallå där, hur går det egentligen??

Det var riktigt länge sen jag skrev och det har - som man brukar säga - sina randiga skäl och rutiga orsaker.

Efter att jag lagt av med helfarten och misslyckats med att återuppta den två gånger var det liksom inte roligt längre... Så jag återgick till halvfarten, som så småningom (rätt fort, om jag ska vara ärlig) blev felfart.

Även om jag inte har ägnat mig åt några formidabla matorgier, så har jag knappast ägnat mig åt någon halvfart på riktigt. Det som jag har varit sämst på är att äta tillräckligt ofta och att äta tillräckligt lite varje gång. En av mina nya favoritluncher är keso med räkor och grönsaker. Den där högen med räkor har visst blivit större varje gång...

Och så har värmen kommit... och med den glassen. Och när man ändå äter glass kan man väl lika gärna äta godis?

På grund av det här jäkla beteendet har jag inte vågat väga mig (hos Xtravaganza) sedan i april. Förra veckan bestämde jag mig dock för att kliva upp på vågen! Jag visste ju att jag inte skulle få se några superresultat, men att jag trots allt hade stått stilla. Oj, vad glad jag blev när jag trots allt hade gått ner två kilo sedan sist!

Och nu då? Jo, jag har bestämt mig. Alltså, verkligen bestämt mig! Under resten av sommaren är det helfart som gäller! Dessutom ska jag se till att slita ordentligt på mina svindyra - och alldeles för oanvända - joggingskor! Inte för att jag har ork nog att springa, men gå ska jag iaf göra! Varje jäkla dag!

Så det så!

Målvikten nådde jag inte. (Hade planerat att väga 78 kilo den 15 juni.) Men nu är det nya friska tag som gäller!

Alltså: Den sjätte augusti 2009 väger jag 78 kilo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar