lördag 27 juni 2009

Frestelser

Idag är det alltså tredje dagen på helfart och det känns faktiskt helt okej!

Nja, helt sant är det väl iofs inte... Just nu känns det helt okej, men igår var det skit! Min sambo är bortrest och jag och sonen ensamm hemma. Inget särskilt jobbigt med det. ...förutom när det gäller sovandet! Sonen - som precis har fyllt ett år - vägrade verkligen somna igårkväll! Han sov någon minut och vaknade snart igen. Ingenting hjälpte, varken välling, vatten eller vaggvisor.

Ju fler gånger jag gick till hans rum för att natta om honom växte mina tankar på att äta.

Jag fantiserade hejvilt om allt jag skulle kunna glufsa i mig. Turkisk yoghurt med honung och solrosfrön... Smågodis... Färskpotatis.

Tack och lov lyckades jag fokusera och hålla mig borta från att äta, men det var sannerligen inte lätt! Det som jag främst hade i tankarna var synen av mig själv, iklädd ett par jeans med en enorm, degig mage vällande över linningen. (Precis den syn jag sett i spegeln för någon dag sedan!) Jag försökte tänka mig hur det kommer kännas att ta på sig samma par jeans och faktiskt upptäcka att de är för stora och det hjälpte mig att undvika den frestande promenaden till kylskåp och skafferi.

Självklart har jag inte kunnat låta bli att tjuvväga mig och det har också hjälpt en del! Helfart är verkligen supereffektivt! Efter bara två dagars helfart visar vågen 2 kilo mindre! (Att det mestadels handlar om vätska behöver vi väl inte bry oss om?)

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Hittade hit genom länken på familjeliv.
    Håller själv på med xtravaganza, kul att kunna följa andra som bloggar om det:-)

    Duktig du var som höll dig ifrån att äta igår!

    Mvh Frida

    SvaraRadera