tisdag 3 februari 2009

Lunchsällskap

Jag måste bara passa på att skryta lite...

Idag träffade jag en gammal klasskompis i universitetets stora cafeteria. Hon frågade om jag hade lust att käka lunch med henne och prata lite gamla minnen. En liten kort sekund kände jag att jag helst av allt ville säga nej. Sitta där, med smala henne, och sörpla på en pinsam bantarshake!

Men då dök en liten röst upp i mitt huvud. Vadå pinsam?! Det är väl jättecoolt av mig att ta hand om mig själv på ett så bra vis! Att jag inte tänker väga över hundra kilo nåt mer! Att jag ska få tillbaka min kondition och min livsglädje! Att jag ska slippa gråta i provhytter, när till och med den största storleken i affären fastnar halvvägs upp på benen!

Så jag satt där och drack min chokladshake, tillsammans med kompisen och hennes kompis, som åt varm (och väldigt väldoftande) mat ur sina matlådor. De frågade lite och jag svarade så gott jag kunde. Berättade att jag gått upp si och så mycket när jag var gravid och att det nu var dags att gå ner.

- Jaha.

Det var vad de sa. Konstigare än så var det inte för dem att jag inte äter vanlig mat.

Fasiken, vad man själv blåser upp saker ibland!

2 kommentarer:

  1. Ja fy det var riktigt snuskigt men nu ikväll när jag ska äta andra delen av jordgubben så har jag vispat och hällt i pulvret väldigt försiktigt så kjag hoppas nu att det går lite lättare. Ställde in den i frysen så den är iskall =)

    Vad duktig du var som motstod dina huvudspöken och lunchade med dina kompisar fast du var tvungen att dricka shake. Tänk hur snygg du är sedan och att det då var värt det!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det blev bättre när den var välvispad och kall! Över huvud taget är det gott när de kalla är riktigt iskalla. Jag är tyvärr för lat för att orka ställa in dem i frysen...

    Tack för berömmet! Jag suger åt mig som en svamp:-)

    SvaraRadera