måndag 2 februari 2009

Tjugotredje dagen. Tror jag

Idag har väl inte direkt varit min bästa dag.

Klantiga jag orkade inte fixa mat direkt efter träningen, som jag brukar, utan tänkte fixa det hemma. När jag kom hem var jag så himla trött att jag bara skulle vila lite... Somnade stenhårt och vaknade alldeles illamående och ännu tröttare än när jag lade mig. Jag vet hur dåligt både jag och min kropp mår av att inte äta ordentligt när jag tränar, ändå blir jag för lat för att äta. Knäppt!

Jag ska nog försöka undvika att träna runt lunchtid på måndagar i fortsättningen, förresten. Det var nästan bara konstigt folk i gymmet idag! I vanliga fall brukar det mest vara en massa tanter, som likt mig har en hel del kilon att bli av med. Idag var medelåldern betydligt lägre och de flesta var riktigt smala. Det är ju därför jag gillar Xtravaganzas eget gym - för att man slipper känna sig ful och klumpig.

Kunde dock inte låta bli att känna mig lite nöjd när jag såg att flera av smalisarna tränade fel. De ryckte skitsnabbt i maskinerna och såg inte ut att göra många rörelser fullt ut. Jag är en dålig människa, jag vet. Men jag känner mig verkligen skadeglad när jag ser att de inte får ut särskilt mycket av sin träning, de duktiga lunchtränarna:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar