fredag 6 februari 2009

Gått ner eller upp, det är frågan?

Dagens vägning blev på nåt vis lite av ett antiklimax, trots att det borde ha varit en stor triumf. Tyvärr hade jag väl blivit "lurad", eller vad man nu ska kalla det, av vågen här hemma så jag blev inte alls så glad som jag borde ha blivit.

Resultatet då?

Enligt deras våg: 100,1 kg. Alltså mer än vad jag vägde här hemma i söndags. Och plötsligt har jag inte alls gått ner 10 kilo, utan "bara" 8,7. Det är det som blir så sjukt med en sådan här extrem viktnedgång - som jag ändå räknar det som - att jag tycker att 8,7 kilo är lite. När jag släpar omkring på sonen, som inte ens har kommit upp i den vikten än känns det minsann inte så lite!

Senast vägde dock min fettmassa 54,4 kg och den var nu nere på 47,4 kg - en minskning med 7 kilo! Som jag fattade det var det inte bara bra, utan till och med jättebra! Vatten och sånt kan ju förändras lite hit och dit i kroppen, men fettmassan är inget som förändras beroende på var i menscykeln jag är.

Så.

Jag kämpar vidare mot mina snygga jeans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar