söndag 18 januari 2009

Hurra för mig!

Nu har jag hållit på med Xtravaganza i en hel vecka! Jag är så stolt över mig själv, så ni anar inte! :-)

Egentligen ska man ju inte väga sig oftare än en gång i månaden, men hur lätt är det när man är en toknyfiken person som jag? Inte ett dug lätt! Självklart ställde jag mig på vågen i morse! Det var knappt att jag trodde mina ögon - 103.1 visade den! Jag har alltså gått ner 5.7 kilo på en vecka!

(Visst, en stor del av den vikten är vatten och glykogen, men det tänker jag inte bry mig om i det här glada inlägget!)

Det som är jobbigast nu är faktiskt inte att jag är hungrig eller sugen på en massa grejer. Nej, det är min mage som ibland får mig att tappa sugen. Jag vet inte hur många gånger om dagen jag går på toa och då menar jag inte för att kissa... Jag hade hört att man skulle bli hård i magen av att hålla på med sån här flytande kost. Tvärtom! Det bara rinner ur mig! Hoppas att det är något som ändras efter hand. Känns ju lite trist om jag ska behöva sitta på universitetets toaletter och braka och dåna så högljutt som jag gör nu! (Ha ha! Lite väl mycket information där, kanske?)

Jag vet att den första veckan brukar gå snabbast, men kan såklart inte låta bli att hoppas på att snart vara nere i tvåsiffrigt. När jag gått ner 10 kilo - dvs väger 98.8 kilo - ska jag köpa en riktigt fin blombukett till mig själv! Det är jag verkligen värd då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar