fredag 16 januari 2009

Dag 6 - hjärnspöken och framtidstro

Idag har jag käkat mina VLCD-påsar i sex dagar! Nästan en vecka alltså.



Idag när jag var och tränade passade jag på att köpa på mig nya påsar. Nu hade choklad och grönsakssmak kommit in - de var slut förra gången - så det köpte jag såklart. Så fort jag kom hem från träningen kastade jag mig över grönsakssoppan, som visade sig vara riktigt god. Jag antar att det var små morotsbitar i den. Gott med något sött att tugga på! (Ha ha! Man får inte vara alltför anspråksfull när man går på Xtravaganza!)



Snart börjar jag ju plugga, vilket jag faktiskt inte är ett dugg orolig för. (Matmässigt alltså, annars är jag ganska nervös...) Jag går ju hos en kurator och hon säger så mycket klokt. När jag berättade för henne att jag tyckte att det kändes jobbigt att behöva äta mina shaker och soppor tillsammans med andra kunde hon såklart ge råd. "Säg bara att du gick upp mycket i vikt under graviditeten och att du nu ska gå ner." Så jäkla enkelt! Istället för att försöka smussla och fjanta mig ska jag såklart bara vara rättfram och ärlig.



Jag älskar verkligen att gå till min kurator! Hon ger mig redskap att döda mina hjärnspöken med och gud vet att de behöver försvinna!



Just det. Det ska ju vara så hiiiimla bra att dricka linfröolja, så det gjorde jag idag. (Helst vill väl Xtravaganza att man ska köpa deras egna tillskott, men det innehåller fisk som jag är allergisk mot, så det blir det inget av!) Urk, vad äckligt det är! Jag klarade dock av att behålla oljan, så nu får vi se om den gör mig nåt friskare och vackrare :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar