måndag 12 januari 2009

Första gången i gymmet

Det har varit en jobbig dag idag.



För det första har jag varit ensam med sonen, vilket jag inte är van vid. Eftersom jag har rätt stora sömnproblem brukar sambon ta hand om sonen på nätterna. (Vilket jag älskar honom något vansinnigt för!) Jag hade tänkt gå och lägga mig tidigt igår - redan strax före 22 var jag redo att hoppa i säng - men en kompis, som jag hör av mig till alldeles för sällan, ringde och förstod inte riktigt mina pikar, så vi lade inte på förrän efter över en och en halv timmes samtal!



Så jag gick inte och lade mig förrän halv ett. Låg vaken i nästan en timme. När jag äntligen började försvinna bort vaknade sonen... Tack och lov somnade han om efter att ha fått nappen inpetad. Så sov han vidare tills klockan nästan var sju. Lite frukost och sen tillbaka i säng.



Vid nio käkade vi frukost tillsammans. Han åt gröt och jag drack en cappuccino med kardemumma. Kanske inte den godaste cappuccino jag druckit, men klart godkänd ändå. Till lunch blev det en kycklingsoppa. Jag kan inte låta bli att sakna fräschör i maten. Om jag gör det nu - efter två dagar - hur ska det bli sen?? Nåja, det måste gå, för jag tänker inte fortsätta väga nästan 110 kilo!



Dessutom har jag tränat idag. Fick en introduktion till Xtravaganzas gym. Det kändes faktiskt lite roligt att testa de där maskinerna! Jag kände mig stark och sund på nåt vis:-) Dock orkade jag inte så mycket som jag hade räknat med: jag hoppas att det ska gå lite lättare när jag hållit på med mina VLCD's ett tag.



Min tunga skulle behöva rakas! Det är så mycket beläggningar på den att jag blir lite äcklad av att tänka på det! Jag som hade så fin och rosa tunga för bara några veckor sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar