söndag 11 januari 2009

Dag ett (11/1)

Nu är alltså första dagen avklarad.

Jag inledde den med att göra ett misstag... Nämligen fick jag för mig att blåbärsshaken kunde tänkas vara smarrig om den var lite ljummen - som varm blåbärssoppa liksom. Det var den inte! Tvärtom.

Till lunch käkade jag svampsoppa, som var över förväntan. Lite väl salt kanske, men rätt okej ändå. (Om jag inte minns fel får man ha i lite örtkryddor: den skulle vara jättegod med lite persilje. Eller gräslök. Eller både och.)

Som avslutning på min första dag skakade jag till en jordgubbsshake. Var inte alls särskilt imponerad av den, men kan tänka mig att den är godare om man äter den som glass.

Har sneglat suget på det mesta som finns i kylskåpet. Framför allt lite kvarglömd pepparkaksdeg... Och bananer! Jag älskar verkligen bananer!

Jag känner mig stark och tänker ofta på hur härligt det kommer kännas att kunna stänga gylfen på mina gamla jeans! (Och att kanske till och med köpa nya i en mindre storlek!) Den här resan är så jäkla spännande! Tänk att det är jag som gör den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar