fredag 23 januari 2009

En gnällig fredag

Idag har det varit himla motigt. Veckan har över huvud taget känts seg och trist.

Jag kan för tillfället inte sluta tänka på mat. På syrlig tomat. Gröna ärter som tinats i kallvatten. Majs som man äter direkt ur burken, söt och krispig.



Jag längtar efter konsistenser! Efter variation! Den där mjölkbaserade känslan som påsarna har står mig för tillfället upp i halsen! Sparrissoppan som jag käkade till middag förut fick jag till och med kväljningar av.



Men jag hinner inte fundera länge på att avbryta förrän jag inser hur dumt det vore. Jag har kommit långt, men jag är ju långt ifrån vid målet än. När jag känner mig svag behöver jag bara tänka på hur ledsen jag blir när jag ska handla kläder och inte hittar något som passar, för att åter bli beslutsam och fortsätta äta mina shaker och soppor!



Bloggen heter ju faktiskt Jag ska ner, och inte Jag ska fortsätta vara fet resten av livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar