onsdag 28 januari 2009

Dag 18

Jag vet faktiskt inte riktigt om rubriken stämmer, men jag tror i alla fall att det idag är min artonde dag på helfart!



Det känns helhäftigt att jag faktiskt har klarat mig så här långt! Lite mindre häftigt känns det när jag tänker på hur länge till jag ska fortsätta... Dock kan jag ju då inte låta bli att tänka på hur jäkla superhäftigt (för att fortsätta med samma uttryck) som det kommer vara att gå in i valfri klädaffär och komma ut med något snyggt!



Det är nog en av de saker som jag längtar efter allra mest. Att kunna köpa de kläder som jag tycker är snygga och inte bara de kläder som ser okej ut och som råkar finnas i min storlek. Nu är ju inte mitt mål att komma i storlek 36 - men i första hand 42-44 igen. Och även om jag inte vågar säga det högt så drömmer jag om att kunna köpa något i storlek 40-42. Undrar just hur det skulle kännas!



Tidigare ikväll var jag så sugen på gröna ärter (!) att jag till och med var beredd att kolla upp hur många kalorier de innehåller. Min tanke var att om jag skulle äta mindre än 500 kcal borde jag ju inte komma ur ketonfasen... Nåja, det gick rätt snabbt så var jag tillbaka på banan. Mixade till min middagschoklad och övergav de dumma tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar