fredag 20 februari 2009

Uppryckning

Jag har varit lite småförkyld ett bra tag nu, men i ärlighetens namn så är kanske inte det den främsta orsaken till att jag har tränat så lite på sistone. (Senast jag tränade var förra måndagen...) Nej. Jag har helt enkelt varit lat. Skitlat! Men igår sa sambon att både han och sonen (8 månader...) tyckte att det var dags att jag pallrade mig iväg till gymmet.

Jag hade en ganska tidig föreläsning i morse, så jag tog en tupplur när jag kom hem, som visst blev lite längre än planerat... Just därför kände jag mig extra duktig när jag faktiskt kom iväg till gymmet och körde igenom konditionsmaskinerna. Någon styrka hade jag helt enkelt inte lust med!

Jag glömde ha på mig stegmätaren under första delen av dagen, men den visade i alla fall på nästan fyra tusen steg efter avslutat kvällsarbetspass (17-21), så jag känner mig rätt nöjd med min dag.

Imorgonhar jag gått sex veckor på helfart! Hur ska jag fira det, måntro? Med en chokladshake kanske! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar