onsdag 25 februari 2009

Uppförsbacke

Skit!

Jag har blivit jätteförkyld! Har haft hög feber hela dagen och den vägrar gå ner, trots att jag knaprar panodil. Förutom att halsen svider som ett skrubbsår som man sköljer rent med sprit mår jag jätteilla.

Och som kronan på verket har jag börjat tycka att all "mat" är vedervärdig!

Hittills har jag åtminstone haft tre smaker som jag står ut med, men idag fick jag plötsligt kväljningar av dem allesammans. (De tre är choklad, chokladtoffee och grönsak.)

Om jag fortsätter känna såhär länge till tänker jag gå över till halvfart - och det snart! Jag kan inte ens känna att det är ett misslyckande. Jag har snart ätit på helfart i sju veckor och - förutom den lilla ärtincidenten - inte fuskat en enda gång. Jag har verkligen inte för avsikt att börja vräka i mig en massa mat och semlor, utan vill bara få äta något som jag faktiskt tycker är gott! (Mmm... keso med räkor! Eller kesella med bär! Vad smaskigt!)

Nu har jag trots allt gått ner 15 kilo och då borde jag väl kunna stå ut med att det tar lite längre tid med de sista 15?

Jag vet inte hur jag kommer tänka och känna när jag blivit frisk igen. Kanske är det bara feberyra och en ond hals som talar? Men ärligt talat tror jag inte det.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du har varit superduktig!! 7veckor, det är ju strålande! Jag hade en jobbig svacka i v3 men nu när jag nästan klarat av 4v och blivit jättesjuk och förmodligen måste avbryta så vill jag inte! Knäpp man är! Får se vad doktorn säger i eftermiddag.

    Man som du säger, vill du gå på helfart igen så är det ju bara att hoppa på det! =)

    Lycka till med de reserande 15 kilona... /K

    SvaraRadera